Caiet online. A scrie înseamnă a te citi pe tine

Eu, cel de-acum, am senzaţia că mereu încerc să devin altcineva. Parcă aş vrea să ajung într-un loc nou, să încep o viaţă nouă, să dobândesc o personalitate nouă. Am făcut lucrul acesta de nenumărate ori până acum. Până la un punct a fost vorba de creştere, mai departe însă cred că a fost altceva, ceva care s-ar putea numi schimbarea personalităţii. Devenind un altul, puteam să scap de ceva care nu-mi convenea şi eram absolut convins că pot face orice atâta vreme cât îmi dau silinţa. Cu toate strădaniile mele însă, n-am ajuns la nici un rezultat. Oriunde m-am dus, am fost acelaşi. Ceea ce mi-a lipsit, n-a mai putut fi niciodată suplinit. Chiar dacă peisajul s-a schimbat, chiar dacă ecoul celor auzite a fost cu totul altul, eu am rămas aceeaşi persoană neîmplinită, imperfectă. Ceea ce îmi lipseşte, îmi dă o senzaţie de foame şi de sete nebună. Nu sunt niciodată capabil să-mi potolesc o asemenea foame şi o asemenea sete. Cred că sunt, prin definiţie, un nemulţumit de mine însumi.

Haruki Murakami, La sud de graniţă, la vest de soare (1992)

Comments on: "Nemulţumit de mine însumi" (1)

  1. Mi-a plăcut foarte mult La sud de graniţă, la vest de soare 🙂 Totuşi, preferata mea rămâne Pădurea norvegiană, poate şi pentru că a fost cartea prin care l-am descoperit pe Murakami.
    Apropo de paragraful citat de tine, oriunde am fugi, oricâte am schimba în jur, nu vom reuşi vreodată să fugim de noi şi din noi…Soluţia: să ne modelăm şi să ne cizelăm constant în direcţiile în care vrem să fim mai… şi mai…, şi să ne împăcăm cu noi înşine 🙂

Lasă un răspuns

Nor de etichete

