Caiet online. A scrie înseamnă a te citi pe tine

5 cărți noi, pe care mi-aș dori să le citesc. Păreri despre ele, completări pentru listă?

Jose Saramago – Caietul. Texte scrise pentru blog: septembrie 2008 – martie 2009
(ed. Polirom)
Sunt curios ce se ascunde în spatele romancierului. Sper la un fel de Umberto Eco în cronicile sale (deși probabil mai serios și mult mai implicat politic), savuros și surprinzător.

Salman Rushdie – Luka și Focul Vieții
(ed. Polirom)
Pentru mine Salman Rushdie e o mare enigmă – un talent și o imaginație debordante, însă majoritatea cărților sale m-au dezamăgit undeva (singura excepție, ‘Furie’). Le lipsește ceva, se pierd în prea multe pagini și povești, nu ajung niciodată să fie capodopere, să mă atingă cu adevărat.
Nu am citit însă ‘Harun și Marea de Povești’, iar ‘Luka și Focul Vieții’ înțeleg că e o continuare a acesteia.

Orhan Pamuk – Muzeul inocenței
(ed. Polirom)
Scorul e 2 la 1 deocamdată în ceea ce privește cărțile lui Pamuk: mi-au plăcut foarte mult atât ‘Cartea neagră’ cât și ‘Mă numesc Roșu’, în timp ce ‘Viața cea nouă’ nu m-a convins. „Romanul unei obsesii” scrie Dragoș pe chestii livrești – dar sigur, până la urmă toate cărțile sale pot fi definite astfel. Recunosc totuși, sunt incitat.
Știe cineva ceva de acuzațiile de plagiat care i-au fost aduse lui O.P. referitoare la ‘Mă numesc Roșu’? Nu am citit romanul lui Norman Mailer ca să îmi pot face o idee.

Hanif Kureishi – Am ceva să-ți spun
(ed. Humanitas Fiction)
Nu știu nimic nici despre autor, nici despre carte, însă o asociez cumva (sigur greșit) cu ‘Gândacul’ de Rawi Hage. Și e într-un fel și despre Londra, nu știu cum se face dar îmi tot iese în cale acest oraș în utima vreme.

Jonathan Safran Foer – Totul este iluminat
(ed. Humanitas Fiction)
La fel, nu aș ști la ce să mă aștept de la această carte (n-am văzut nici filmul), dar mi-a trezit curiozitatea. Artificial sau autentic? Tehnică sau inspirație?
PS: Ce citesc aici și aici îmi omoară complet entuziasmul față de carte. 😦

Comments on: "Noutăți, bunătăți" (5)

  1. wow, a aparut jurnalul lui Saramago. nu mi-am cumparat demult o carte din biblioteca, da’ cred ca asta o sa o cumpar acusica. sau poate mi-o aduce mosul ;))

    totul este iluminat e si pe lista mea (o am deja in biblioteca). de-asta nu citesc eu recenzii inainte sa citesc cartile, ca ma descurajeaza. 😀

  2. Şi eu vreau neapărat să-mi iau Saramago cât mai repede…în ce-l priveşte pe Rushdie, nu am citit decât Seducătoarea din Florenţa, care mi-a lăsat impresia unei imaginaţii debordante, dar…ceva i-a lipsit pentru a mă impulsiona repede spre o alta, probabil am să mai încerc.
    Mă numesc Roşu mi-a plăcut f mult şi nu ştiam de acuzaţii de plagiat…mi-am luat Muzeul inocenţei şi urmează 🙂

    Eh, câte ar urma şi pentru câte aş vrea să am muuuult timp să le devorez…

  3. trifoi said:

    totul este iluminat e una dintre cartile mele preferate. Eu zic sa citesti si sa-ti faci singur o parere 🙂
    O consider minunata, amuzanta si trista. Plina de substrat. Lectura placuta!

    • calauza said:

      Multumesc. Nu cred ca o sa o cumpar acum, dar poate pe viitor, sau o gasesc undeva sa o citesc…

  4. […] update la lista de noutăți de mai jos: se pare că e iminentă și apariția ultimului roman al lui Umberto Eco, ‘Cimitirul din […]

Lasă un răspuns

Nor de etichete

