Caiet online. A scrie înseamnă a te citi pe tine

Dar nu-mi aduc aminte. Nu vreau să-mi aduc aminte. Memoria e un act de voință, la fel ca și uitarea. Cred că am șters destul din primii mei optsprezece ani și i-am pasat, făcând din ei hrană inofensivă pentru sugari. Ce poate fi mai rău decât să te împovărezi cu toate chestiile astea? Prima bicicletă, primele lacrimi, ursulețul cu o ureche roasă. Nu e doar o chestiune estetică, ci și practică. Dacă îți amintești prea bine trecutul, începi să învinovățești prezentul pentru el. Ia uitați ce mi-au făcut, de-asta sunt așa cum sunt, nu e vina mea. Dați-mi voie să vă corectez: cel mai probabil este vina dumneavoastră.

Julian Barnes,Trois (1991)

Lasă un răspuns

Nor de etichete

