Caiet online. A scrie înseamnă a te citi pe tine

A flana

Cuvântul nu-mi place, de fapt, dar în lipsa altuia e bun și acesta: „A flana înseamnă să te plimbi fără vreun scop anume, doar pentru plăcerea plimbării.”

Ziceam ieri de muzeele pe care acum poți să le vizitezi virtual, via Google sau poate alt site. Nu am înțeles niciodată procentul atât de mare de turiști pentru care o vizită într-un oraș străin înseamnă în primul rând muzeele sale cunoscute. Chiar atât de pasionată să fie lumea de muzee, și dacă da, de ce numai pe perioada vacanțelor?

Plictisitor! Dați-mi străzi în loc de săli prăfuite, bănci ascunse în piațete pustii în loc de cozi la casele de bilete, parcuri, poduri, arteziene, autobuze care nu știi unde duc, piețe și oameni vii în loc de statuile de ceară.

Comments on: "A flana" (5)

  1. Da, să cunoşti un oraş înseamnă cam ce spui tu. Dar de exemplu pe mine mă pasionează muzeele pentru că sunt un fel de punte către trecut:locuri unde alţi oameni au locuit şi au trăit – dacă e vorba de palate sau case memoriale – unde şi-au ridicat ochii şi-au privit prin fereastră sau la o coloană şi s-au gândit, într-un anumit moment, la ceva anume, deşi la ce şi de ce şi ce simţeau rămâne dincolo de posibilitatea mea de a afla. Şi toate mobilele alea, pe care ei le-au folosit cu nonşalanţa cu care noi folosim scaunele de birou sau mai ştiu eu ce. La fel şi portretele – sunt tablouri, artă, dar au fost oameni reali, cu o gândire, care poate fi complet străină de a mea, cu o viaţă a lor pe care şi-au preţuit-o şi din care eu nu pot să cunosc decât acest fragment trecător, suprins în portret.
    Altminteri, m-am dar niţel cu gugălu prin Versailles, dar nu mi se pare că experimentul e reuşit, se mişcă în salturi, îţi pierzi direcţia şi te trezeşti pe asfalt etc. Sau poate îmi mai trebuie mie antrenament.

    • calauza said:

      Da, daca te pasioneaza inteleg, dar am impresia ca multi ajung prin unele muzee doar pentru ca acestea exista in ghidurile turistice si pentru a avea ce raspunde apoi acasa la intrebarea „ce ai vizitat?” 🙂

      • Macar daca vad muzee poate le ramane ceva pe materia cenusie… pe cand am auzit de cazuri gen: Tu cunosti Florenta, spune-mi, sunt cluburi tari acolo?:))

  2. Cred că o călătorie e şi şi, dacă se poate…depinde de locaţie şi de stare…mie-mi place să „respir” oraşul respectiv, dar, pentru că, aşa cum spunea dreamingjewel, vreau să-i respir şi trecutul, atunci merg şi prin muzee. Sau, pentru că sunt muzee unde-mi place pur şi simplu să fiu, sunt muzee pe care nu le voi sări nici la a nu ştiu câta vizită în oraşul respectiv…indiferent de câte ori voi merge la Paris, probabil de fiecare dată, voi vrea să fiu în Orsay 🙂

  3. Vizitez din ce in ce mai putine muzee, din ce in ce mai multe strazi laturalnice…

Lasă un răspuns

Nor de etichete

