Caiet online. A scrie înseamnă a te citi pe tine

– Domnule Okada, am impresia că vă aflați într-o perioadă a vieții dumneavoastră în care se vor întâmpla diverse lucruri. Este un punct de cotitură. Dispariția pisicii e doar începutul.

– Adică lucruri bune sau rele?

Și-a lăsat puțin capul într-o parte, căzând pe gânduri.

– Și bune, și rele… Lucruri rele care la început par bune, și lucruri bune care inițial par rele.

– Păi, ce-mi spuneți dumneavoastră acum reprezintă generalități. Îmi puteți da și o informație mai concretă?

– E normal să vi se pară generalități, dar despre esența lucrurilor nu se pot spune decât lucruri generale, domnule Okada. Vă rog să mă înțelegeți. Eu nu sunt nici ghicitoare, nici profet. Ca să vă spun sincer, cei ca mine nu fac decât asemenea afirmații vagi. Știu că lucrurile concrete se impun atenției, dar ele sunt de cele mai multe ori doar niște fleacuri… niște nimicuri fără valoare, aș putea spune. Cu cât privim mai departe, mai în zare, cu atât lucrurile devin mai generale.

Haruki Murakami, Cronica păsării-arc, 1994 (p. 48)

Lasă un răspuns

Nor de etichete

