Caiet online. A scrie înseamnă a te citi pe tine

Azi dimineață (16 noiembrie 1978) am primit o scrisoare de la un tânăr necunoscut […] Îmi spune în misiva lui că a citit aproape tot ce-am scris și că e pregătit să enunțe singura idee care stă la baza operei mele de până acum. Următoarele cuvinte îi aparțin: “Se poate întâmpla ca iubirea să eșueze, dar politețea va triumfa întotdeauna”.

Afirmația lui mi se pare corectă – și completă. Mă aflu, așadar, acum, la cinci zile după ce-am împlinit cincizeci și șase de ani, în situația jenantă de a-mi da seama că nu era nevoie să scriu mai multe cărți. Era de ajuns și o telegramă de zece cuvinte.

Vorbesc serios.

Kurt Vonnegut, Pușcăriașul, 1979 (Prolog, p. 7)

Lasă un răspuns

Nor de etichete

