Caiet online. A scrie înseamnă a te citi pe tine

Am întors ocheanul spre propria-mi făptură şi am ajuns a crede că n-am primit moştenire de la părinţi decât gustul (poate năravul) de-a privi pieziş. Pieziş, dar atent. Spre a mă face înţeles, am să adaug doar că mi-a plăcut, încă de copil, să privesc lucrurile, oamenii, întâmplările ca şi cum ar fi fost inventate de cineva nu tocmai de bună-credinţă, deşi îndeajuns de serios şi calificat, în scopul de-a ne pune la încercare ochiul şi cugetul.

[…]

A privi lucrurile pieziş înseamnă a le privi, ca pictorii cubişti, din toate părţile, jur-împrejur, şi încă: pe dedesubt. Dar privirea nu e încă literatură.

Mircea Horia Simionescu, Toxicologia (1983), ed. Humanitas, 2011, p. 36-92

Lasă un răspuns

Nor etichete

